آموزش پاورپوینت قسمت اول

آموزش-علوم-کامپیوتر-و-ICDL-استاد-صمدی--آموزش-پاورپوینت--قسمت-اول--| صمدی کالا
فهرست مطالب :

توضیح مختصری از معرفی محیط نرم افزار پاورپوینت

اولین سوالی که برای شما مخاطبان پیش میاد اینه که پاورپوینت چیه ؟ آموزش پاورپوینت بر این مبناست که این نرم افزار برای درس شیوه ارائه مطلب دانشگاه تدریس میشه و اکثرا دانشجویان برای ارائه پروژه های دانشگاهیشون از این نرم افزار استفاده میکنند. وقتی شما برنامه شیوه ارائه مطلب پاورپوینت رو اجرا میکنید با صفحه خوش آمد گویی مواجه میشد که این صفحه بطور کلی شامل دو بخشه بخش اول : قسمت سمت راستی که محیط ادیت و ویرایش اسلاید ما هستش و بخش دوم : قسمت سمت چپ برنامه اس که شامل لیست اسلایدها یا صفحات پاور ما میشه.در عکس زیر به تفکیک هر دو بخش رو خدمتتون نشون دادم.

آموزش پاورپوینت توضیح مختصری از محیط نرم افزار پاورپوینت | صمدی کالا
توضیح مختصری از محیط نرم افزار پاورپوینت | صمدی کالا

قالب بندی در آموزش پاورپوینت

آموزش ساخت قالب پاورپوینت حرفه ای رو در اینجا یاد میگیرید. فقط کافیه از تب هوم برنامه وارد بخش Slides شده و با انتخاب گزینه Layout از قالب های آماده ای که وجود داره اقدام به ایجاد کادر پاورپوینت زیبا مطابق با سلیقه ی خودتون برای چینش متن ها و تصاویر خودتون بکنید.البته در بعضی از سایت ها میتونید به دانلود حاشیه برای پاورپوینت بپردازید که این موضوع کاملا سلیقه ای هستش که در آینده بطور کامل درباره اش بحث میکنیم.

آموزش پاورپوینت قالب بندی در پاورپوینت | صمدی کالا
قالب بندی در پاورپوینت | صمدی کالا

نحوه حذف افکت های پاورپوینت Delete Layout

وقتی قالبی رو برای صفحه مون در نظر میگیریم میتونیم بخشی از کادر پاورپوینت مون رو در صفحه حذف کنیم اما به چه صورت؟ فقط کافیه روی حاشیه دور هر کادر کلیک چپ موس رو بزنید که به حالت انتخاب دربیاد و دور تا دور آن بصورت خط یکنواخت دربیاد حالا میتونیم با استفاده از صفحه کلید روی دکمه Delete بزنیم تا ببینم که به راحتی اون بخش حذف خواهد شد.

آموزش پاورپوینت نحوه حذف افکت های پاورپوینت Delete Layout
نحوه حذف افکت های پاورپوینت Delete Layout

ایجاد سکشن یا گروه بندی صفحات در آموزش پاورپوینت

برای ایجاد فهرست بندی در پاورپوینت کافیه در تب هوم وارد بخش Slides شده و از میون گزینه های موجود گزینه Section رو انتخاب کنید و سپس بر روی Add Section کلیک کنید. حالا میتونید برای شاخه بندی پاورپوینتی که ایجاد کردین نامی رو در نظر بگیرین و همچین اگه لایه بندی در پاورپوینت رو نخواستین میتونید از همون گزینه ها Remove Section رو انتخاب کنید. این عمل بیشتر بدرد زمانی میخوره که شما میخواین فصل بندی کنید پاورتون رو یا اینکه از چرک نویس برای اصلاح صفحه تون استفاده کنیدکه در عکس زیر خدمتتون نشون دادم…

ایجاد سکشن یا گروه بندی صفحات در پاورپوینت | صمدی کالا
ایجاد سکشن یا گروه بندی صفحات در پاورپوینت | صمدی کالا

پیشنهاد ما به شما : آموزش اکسل مقدماتی تا پیشرفته کلیک کنید

پیشنهاد ما به شما : آموزش ورد مقدماتی تا پیشرفته کلیک کنید

ویدئوی آموزش پاورپوینت قسمت اول

باکس دانلود

2 پاسخ

  1. سلام استاد عزیز
    امکان داره از ویدئوهای شما در ساخت اپلیکیشن موبایل استفاده کنم؟ البته با ذکر منبع (به عنوان مثال آموزش فتوشاپ، ورد و…)

    1. سلام ، بله ولی حتما منبع ذکر بشه و هیچ گونه تعهدی در قبال مطالب فروخته شده از سوی شما نخواهم داشت چون بارها شده افراد تماس گرفتن و گفتن که دوره های آنلاین شمارو بما فروختن و شاکی شدن … ، لطفا رعایت بفرمایید مشکلی نیست موفق باشین